tiistai 2. joulukuuta 2014

Luukku 2


Ratsastushistoria
Tänään on aika sepostaa ratsastushistoriaani, pyydän nyt jo anteeksi kuvien laaduttomuuden, mutta eiköhän aloiteta!

2000-2006

minä ja Lilli-Erika (Perrin emä)

Peje ja Perri
Minä ja Perri

 Synnyin 2000. joten aloitetaan ihan alusta. 
Isän puolella meillä ollut aina hevosia, kuitenkin enemmän ajopainotteisia. Kuitenkin pääsin aina välillä vähän selässäkin käymään. Kuitenkin se oli enemmän vain hoitelua ja sen sellaista.
 Synnyin 2000. joten aloitetaan ihan alusta. 
Isän puolella meillä ollut aina hevosia, kuitenkin enemmän ajopainotteisia. Kuitenkin pääsin aina välillä vähän selässäkin käymään. Kuitenkin se oli enemmän vain hoitelua ja sen sellaista.
Meillä oli siis suomenhevosia ja lämppäreitä. Käytiin myös välillä moikkailemassa tuttujen poneja.

oma, nimetön...
Tutun poni, nimeä en valitettavasti löytänyt.


2006-2008
Aloitin ratsastustunnit SS-tallilla, mutta pian vaihdoinkin Ilolaan, jossa kävin puolisen vuotta.
Sieltä taas jatkettiin Vesilahteen. Vesilahdessa kävinkin pitempään.
Vesilahdessa ratsastin usein Vekulla, joka oli mielestäni PARAS! Usein jalkauduin, mutta kuitenkin poni vei sydämeni. Vesilahdessa sain myös kisakokemusta, ja varuutta. Myös Perristä tuli suuri osa elämääni, Vaari kävi sen kanssa synttäreilläni ajeluttamassa vieraita. 
Kävin myös välillä Perrillä ratsastelemassa. Talutuksissa tai pienessä aitauksessa menin.

Minä, Vaari ja Perri
Vekku ja Minä
Perri ja Minä, sekä iskä. Ekoja laukkoja.
Kummtätini, minä, vaari ja Perri


2009-2010
2009 Milja alkoi käymään välillä kanssani ratsastelemassa Perrillä. 
2009-2010 tapahtuivat pahimmat tippumiseni, eli murtumia ja vakava aivotärähdys. Kuitenkin halu ratsastaa pysyi lujana sairaslomienkin ajan.
2010 vaihdoin Vesilahdesta takaisin SS-tallille. 
Kävin myös ensimmäisen leirini Hessillä, päiväleiri 2009, ja toisen 2010.

veljeni, Milja, minä ja Perri

Martta, Perri, Milja ja minä

Milja, minä ja Perri

minä ja Perri
2011-2012
2011 Kävin Miljan kanssa veläkin Perrillä, sekä perjantain tunneilla SS-tallilla.
Kehityin aika paljon, ja muutenkin hevoista tuli enemmän ja enemmän osa elämääni.
2011 Perri tuli myös synttäreilleni tänne meille kotio, ja saimme kuvamme lehdeen ;)
2011-2012 käytiin aika paljon Hessilläkin erilaisisa tapahtumissa.
2011 olin päiväleirillä  SS-tallilla kaverini kanssa.
2012 menin esteleirille Julian kanssa SS-tallille, ja tällä leirillä tutustuin luotettavimpaan ystävääni♥

Perri ja minä. Hyvin se hevonen toimi, vaikkei jalat ylttäny ees siipien yli.
Hessin Nikolai ja Iida. Hessillä 2011/2012

Kuva joka meni lehteen. Vieraani: Emilia, Jenni, veljeni, Malwina, Ella, Sarita, Jennofer, Julia, Milja ja isänsisko.
Minä Perrin selässä.
2013-2014
2013 on varmaan elämäni yhden suurimman muutoksen aikaa.
Ratsastus SS-tallilla jatkuu.
SEKÄ 5.6.2013->
Tästä päivästä asti olen hoitanut maailman ihaninta pikkuponia, Nallea.
Kesällä 2013 olin esteleirillä Jokihaavistossa.
Kesä meni aika lailla Nallella. Syksyllä aloin "reenaamaan" Camillaa ja Possea. Ratsastin SS-tallilla keskiviikkosin, mutta muut päivät aamusta iltaan olin Nallella. Syksy oli minulle jälkeen päin ajatellen todella rasittava. Kuitenkin opettaessa oppii, oma ratsastuksenikin hieman parani, ja elämäni muuttui hevosten ympärille.
2014 on toinen huippuvuosi hevosten rinnalla. Keväällä olin saanut uuden, tärkeän kaverin hevosten kautta, Saaran. Hiljalleen oppilaani vaihtui Camillasta Saaraan. Nallenkin kanssa edistyttiin luottamustasolla todella hurjasti. Keväällä Camilla lopetti, ja aloin olemaan enemmän Saaran kanssa. Saaran kanssa tuli opittua hevosista kaiken laista, ja toivottavasti Saarakin saanut jotain uutta oppia. 
Kesällä oli kaksi kohokohtaa SS-tallilla Esteleiri Miinan kanssa.
Sekä se yksi maailman ihanin asia, sain alkaa ratsastamaan Possea. Kävin Possella sillon tällöin, ja itse sain valtavan kehityksen etenkin tasapainon suhteen. Olinhan ennenkin ratsastanut suht paljon ex-ravureilla, mutta Posse oli erilainen. Syksyllä kävin jo hieman enemmän Possella ja tunneilla myös keskiviikkosin, Saaran kanssa samalla. Koin että ratsastukseni oli kehittynyt jo aika paljon. Kuitenkin vielä on miljoonia asioita opittavana. Nyt syksy/alkutalvi mennyt Nallen, Vilin ja Possen kanssa reenaillen erilaisia asioita.

Melkein koko ajan kun olen käynyt SS-tallilla, siihen taipaleeseen on kuulunyt tämä ihana poni, Kola.



Jokkarin esteleiri, minä ja Alma

Vili ja Saara

Minä ja Nalle

Minä ja Posse



Loppuun vielä erityismaininta, tästä asiasta harva tietää, ja lopuille ei edes kerrota.
Kuitenkin kysyin Saaralta, ja hän antoin suostumuksensa, joten kerromme teille salaisuuden.
Kun minulla ja Saaralla oli joskus tylsää, keksimme tiimillemme nimen:
Mummovene
Nimen alkuperä tuli vain tyhjäsä, kuitenkin nyt ette ihmettele, jos joskus puhun mummovene tiimistä.



2 kommenttia: